Well I'm definitely not alone

tjaaa

Det blev att tömköra Elle idag. Det gick riktigt bra! Från början var han väldigt stretig, så jag tog honom på en ganska liten volt och jobbade med en väldigt mjuk hand i ett ganska lågt tempo men drev honom ganska mycket ändå så att han skulle ha lite energi och spänst i steget. Efter ca 10 min så lossnade han och började jobba jättebra med ryggen och slappnade av i överlinjen. Problemet med han är ju att han väldigt lätt blir spänd, han spänner överlinjen och nacken, blir kort och spänd i steget och sänker ryggen. Vi har ju jobbat väldigt mycket med det och det har blivit betydligt bättre! Men det har inte riktigt lossnat på tävling... Än.  Så när jag tömkör honom vill jag ha honom i en låg form, väldigt avslappnad och ibland så förböjer jag honom lite i sidorna för att han ska bli helt lös då han är ganska rak i sidorna. Kan lägga ut exempel ett exempel från tävling och ett från träning.


Här är från en tävling förra året, som ni ser så är han väldigt spänd i nacke och hals

Här är en bild från i sommras, han är betydligt mer avslappnad i halsen och han jobbar höjd rygg istället för ganska sänkt och spänd som på andra bilden.


Här är från sänsongens näst sista tävling, det är ju bättre än förra året men inte helt perfekt än ;)

Men vi tränar vidare!
Ha det bra!/Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0