Here we go again!

Tjaaa

Ja, nu blir det ett nytt försök att blogga. Vi får väl se hur det går (a) Namnet på bloggen "snodde" jag från ett uppdrag vi hade, 2+2=1 betyder att 2 hjärnor ( hästens och människans ) + 2 kroppar ( hästens + människans ) ska bli ett med varann. Krångligt?

Tänkte att jag kan göra en liten presentation av mig och mina ponnyer =)

Kavatina
2003

E. Kingo af mesballe

U. Fatima

korsningsponny

Kavatina köpte vi som föl, så vi har fått göra allt jobb från grunden. Hon är tävlad tom. LA:4 med godkännt resultat. Bästa resultatet med henne är DM guld för kat. C i år. Första omgången gick hon LA:1an på drygt 68% och det gjorde att vi hade ett försprång på ungefär 10% inför andra omgången, där vi inte gjorde våran bästa runda men det räkte! Förra året tog vi DM silver. Hon tävlas inte någonting i hoppning, hon har tekniken men inte huvudet för det så hon är dressyrponny=) Vi tränar för Ida Hellström från Åsele ( www.stallsorasele.se ) ungefär en gång i månaden, men oftare under sommarlovet. Just nu är " Tina" dräktig med morganhingsten Hagas Farmerboy, så fölet väntas komma i maj =)

Elmir
1998

E. Elding

U. Sjurfrökna

Nordsvensk

Elmir, eller " Elle " som han alltid kallas köpte vi i januari 2009. Då hade han gått på travet i både Norge och Sverige, men senaste året var han lite riden och körd i skogen. Han chockade nog oss alla, i alla fall mig med vilken kapacitet han visade sig ha! Vi tävlade våran första tävling (körning) redan i april samma år, och tog hem allt. Samma år så blev det JDM guld och JNM guld. Nu har vi just avslutat våran andra säsong tillsammans, det blev ett JNM silver och ett USM brons. Han tränar jag för Fredrik Persson i körningen och Ida Hellström i ridningen. Vi har också tävlat lite hoppning, han har en väldigt bra teknik! Någon storhoppare blir han nog inte men målet är att starta 1m dvs. LB eftersom han är D-ponny. Vi har aldrig tävlat någon dressyr än, men vi jobbar på det. Han är stabilare och lugnare i dressyrarbetet i körningen, men ridningen har blivit betydligt bättre!


Så här kommer ni få följa våran utveckling tillsammans =)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0